Leta på ett bi

Har precis fixat till naglarna och druckit en kopp te. Lagom ansträngande en måndagkväll. Hade tänk gå på pump, men ville inte gå själv så hoppade det. Fy vad lätt det är att strunta i sånna där saker.. Men imorgon SKA jag komma iväg. Måste. Ska se om jag får med mig sällskap med, lite lättare då.

 

Hade en språk-disskussion i skolan idag. (inget ovanligt, händer nästan dagligen =P)
Ett populärt uttryck att prata om är "Leta på". Jag är en av dem som säger "leta på" när jag ska leta efter någonting. Sen har vi en grupp som tycker vi andra är helt knäppa som säger så, och menar att man bara kan säga det om man verkligen letar "på" (t ex på kroppen) någon/något.

Vem har rätt??

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0