Ordning på datorn

Äntligen har jag fått full ordning på min dator! Nu är Windows 7 ordentligt installerat med keys och aktiveringar. Hur jag har kämpat med det där! Som tur var har jag en snäll bror som fick agera telefonsupport! Var lite orolig att hela datorn skulle dö för mig, när den hela tiden tjatade på mig om aktivering.
Har även installerat Adobe CS4 Master Collection! Så nu äntligen har jag photoshop igen! Och dreamweaver. Och illustator. Och inDesign. Och en hel rad med andra roliga program som jag inte kan ett skit om. Men kan kanske komma till användning någon gång!
Nu är jag lycklig igen!


Nu sitter jag i soffan och belönar mig med ett stor glas chai-latte. Funderar även på att börja lite på Lindas bloggdesign som jag ska fixa. Har ju dröjt ett tag med den.. eftersom jag inte är speciellt förtjust att sitta i Paint ;P


Har kommit i gång bra med Disco-projeket nu i skolan. Har en bra grund-design och ett tema mellan grupperna. Har nästan ett klart cd-cover, och hemsidan är påbörjad. En affich ska även fixat tills på fredag. På torsdag blir det filminspelning till musikvideon. Hör egentligen inte till vårt område. Men Erik jobbar själv från video, så vi alla hjälps åt att assistera, och jag ska även låna ut mina fötter till videon. =P Tror det blir superbra!
Märker dock att det inte är så lätt att jobba med alla människor.. Nog om det.
Har även gått med på ett "kunskapsutbyte". Mer vad det innebär säger jag nog inte än... Men min bit ska bli väldigt intressant! Ska få lära mig ljussättning!


Nu ska jag sätta mig i photoshop lite och pyssla! (som om jag inte får nog av det i skolan ;D)
Har föresten kommit sjukt mycket snö här i karlskoga!! Om det är någon som inte bor här och inte märkt det... Igår föll det ner ca 35 cm! Och var ca 64 cm totalt! Det är typ halva mig! Ok, inte riktigt, men ändå!
Visst det är fint. Men nu kan det ju få sluta. Jag körde fast med bilen i snödrivor TVÅ gånger igår. Första gången på parkeringen i skolan. Då fick jag hämta knuff-hjälp. Andra gången när jag skulle upp på garageuppfarten hos mamma och pappa. Då fick pappa köra loss och jag och mamma butta. Suck. Jag kanske inte borde få köra bil när det är snö!?
Nu har i alla fall plogbilarna hittat ut så det går att köra hyffsat normalt. Det tackar vi för!
Nej, photoshop var det! Go kväll!


Kommentarer
Postat av: Lisa

hihi ska dina fötter va med i en musikvideo :P inge nytt ju rememeber ?? Dina fötter är ju van skådis ;)

2010-02-04 @ 17:43:21
Postat av: Sara

hehehe ! Ja, de är riktigt filmvana nu ;D

Filmades typ likadant bakifrån med... he he

2010-02-06 @ 10:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0