Slipat och målat

Jag är en dålig bloggare, jag erkänner! Men det är så mycket med allt nu.. är nästan aldrig hemma känns det som. Förutom när jag sover. Men snart lugnar det nog ner sig. Hoppas jag. Och då kommer det även bli bättre på bloggen. Hoppas jag.

Anyway, i helgen har vi varit i huset och jobbat hela dagarna. Mamma och pappa har varit snälla och hjälp till med! Vi har spacklat och slipat väggar och tak och trappa. Målat runt fönster och dörrar i vitt. Så nu börjar det vända. Det blir inte bara värre och värre längre. Det känns bra!
Och de där korten som jag lovat, de kommer. Ska bara hitta sladden till mobilen ;P

I går var vi även och kollade på tapeter. Bestämmde vad vi skulle ha i kök, hall och sovrum. Köpte även golv till de rummen. Bestämmde att vi skulle sätta väv och måla i garderoben. Det kommer inte synas mycket väggar i alla fall, då det ska in garderober på alla väggar, så känns onödigt att tapetsera för bara små ställen som det syns på. Måste även köpa matta dit in så småningom. Men vet på ett ungefär hu den ska vara. Grå och lurvig :)

Har inte kunnat bestämma mig för hur jag ska ha i vardagsrummet. Ska jag ha alla väggar vita? 3 vita och en mönstrad vit? 3 vita 1 grå? 3 vita en grå mönstrad? alla väggar ljusgrå? alla väggar mörka? Och om fondvägg blir aktuellt; vilken vägg ska den vara på?!
Blir tokig på mig själv. Kommer verkligen inte på hur jag vill ha det. Nått förslag?


Vad har hänt annars då? Ja det kan man fråga sig...
Jag har jobbat. Jag har varit ute och ätit med arbetskamraten Cissi. Jag har varit på Kalas hos Linn. Jag har träffat kusinerna från sthlm öve grillat hos mamma och pappa. Så ja, det har varit fullt upp.

Och på onsdag drar PIP igång!! Och Emma, Ingrid och Charlie kommer hit!
Ska bli riktigt roligt :) Kort vecka på jobbet med, bara mån - tis. Sen är jag ledig! Skönt!


Nu ska jag ta en dusch och försöka få bort all vit färg från armarna och håret =P
Fortsatt trevlig söndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0