Husvisning

Idag efter jobbet åkte jag direkt till huset. Gick omkring och dagdrömde om hur fint det kommer bli.. och hur jag vill göra om. Riktigt skön känsla att bara gå omkring i vårt egna hus! Ett hus som vi äger! Även fast jag gick omkring där inne bra länge, ut och in i alla rum, så känns det inte riktigt verkligt ändå nu när jag sitter här hemma i lägenheten igen. Kändes nästan som jag skulle va tvungen att lämna tillbaks det, och alla planer på hur det ska göras om.

Tog lite bilder runt i huset för alla nyfikna. Ska försöka förklara lite hur det är tänkt att bli så småningom, så ni kanske kan se det framför er. (med reservation för ändringar) Bered er på ett långt inlägg... ;P

Hallen:

Välkommen in! (Som mäklarna brukar skriva...) Här är hallen. Närmsta golvet, fram till hörnet ska det bli klinkers i svart/grått skifferliknande med golvvärme. Väggar vita. Funderar även på en tapet med björkstammar på väggen till vänster..


Till vänster. Här jag funderade på björktapeten. Hatthylla + skohylla.


Trappan. Den ska slipas och målas vit. Och ev. svarta halkskydd i halvmånar.

Badrum 1:



Badrum på nederplan. Ska vara stora vita blanka kakelplattor på väggarna och blankt mörkbrunt klinkers på golvet. Duschkabinen ska bort och ersättas med glasduschväggar som kan vikas in. I duschen ska det vara samma mörkbruna men mossaik (eller små stavar) på väggen och golvet.
Tvättställsskåp i mörkt trä, och ett spegelskåp. Ett högskåp i samma trä och en handdukstork.

Sovrum 1:

Det här rummet är inte planerat att göra något med än. Inte så snyggt, men har annat att prioritera först =P
Ska väl bli datarum eller liknande.

Vardagsrum:



Här ska parkettgolvet få ligga kvar. (enda i huset som får va kvar?) Väggarna ska bli vita, med en fondtapet i en mönstrad vit tapet. Fönsterkarmar och liknande ska självklart målas vitt med. + taket som nu är furu.

Kök:


Köket... Ska bytas ut som ni ser.. Ska bli samma golv och tapeter som hallen. Skåpluckor i vitt (Ädel vit från Ikea), svart/ marmor/ stenbänkskiva. Svarta vitvaror. Vitt kakel, blanka avlånga (husfasad).


Matplatsen. Inte mycket att tillägga. Kanske någon fondtapet?

Sovrum 2:

Detta ska bli vårat sovrum. Mörkt trägolv. Vita/ljusa tapeter. Någon fondvägg i mörk färg eller mönster.

Sovrum 3:
Mitt drömrum

Det här rummet gränsar till vårat sovrum, och ska bli en walk-in-closet! Dörr ska slås igen från hallen och ny ska göras mot sovrummet. Hela väggen ska bytas ut. Mjuk heltäckningsmatta på golvet, vita garderobsstommar runt väggarna med spegeldörrar, skohyllor, krokar. Någon snygg tapet i lila? Känslan ska vara lyxlig och elegant. Prisma lampa eller liknande i taket. Sittkudde mitt på golvet.

Tvättstuga:

Tvättstugan har vi inte heller tänkt göra om än. Men i framtiden kan jag tänka mig ett klinkersgolv, ny färg på väggar.. Nytt tvättställ med över och underskåp i någon snygg blank färg, rött kanske? Kanske svarta maskiner? Hyllor, krokar och annan bra förvaring. Men det är ett senare projekt. Än får det här duga!

Förråd:

Ett förrådsrum bakom garaget. Enligt Micke hans Carlsberg-rum eftersom jag ska få walk-in-closet... Får se hur det blir med det ;P Ska i alla fall inte göras om nu. Riktigt snygga tapeter, hehe...

Garage:

Ja.. garaget. Skulle kanske behövas målas om.. Men inte nu. Är ju bara ett garage.

Då var vi klara med nedervåningen.
Övervåningen nästa.
Allrum:

Allrummet direkt uppför trappan. Inget på övervången kommer att göras nu närmast. Utan vi koncentrerar oss på nedre plan först.

Sovrum 4:

Sovrum. Mycket tjusigt. Not.

Sovrum 5:

Och är har vi det sista sovrummet. Inte heller det ska göras om nu.
Rum har vi i alla fall gott om... ;P

Badrum 2:


Badrummet på övervåningen. Inte heller det här ska fixas än. Får bli när vi samlat ihop lite mer pengar... =P


Har funderingar på att sätta in ett hörnbadkar längre fram.. och glasblock är jag ju väldigt förtjust i till duschar.. Micke är även sugen på att bygga om en angränsande garderob till bastu.
Men det här ligger som sagt långt fram i tiden.


Har visst missat att ta kort utifrån på huset.. Får bli sen!
Här är i alla fall utsikten från balkongen på baksidan.
Där är väl tänkt att vi ska hugga ner lite träd så solen kommer fram mer.


Så där ja! Då har ni sett hela huset =)
Som ni ser har vi en del jobb framför oss, men det ser jag bara fram emot! Ska bli kul att göra om det precis som vi vill ha det, och göra det till vårat.

Återkommer med bilder från renoveringen.


Emelia: Huset ligger i Bråten, och är på 182 kvm. =)

Kommentarer
Postat av: moa

Jag vill också ha en walk-in-closet!

2010-06-23 @ 09:20:33
URL: http://caniplaywhitmadness.blogg.se/
Postat av: Emelia

Vilken stort hus! Tror det kommer bli jätte fint när ni väl är klara med det, men det kommer nog bli mycket jobb! Springer själv på visningar och har svårt att tänka bort all full inredning, fula tapeter, golv etc som folk har, men det tror jag att man lär sig efter några visningar. Vill hitta ett hus som inte behöver renoveras allt för mycket men det är svårt, för desto dyrare blir ju huset, tyvärr!

2010-06-23 @ 21:35:15
Postat av: Emma

allt låter som det kommer bli jättefint! :D. Jag gillade färgen på nedre badrummet, ska ni inte behålla det? ;).

2010-06-24 @ 16:45:46
URL: http://e_mange.blogg.se/
Postat av: Jenny.K

Grattis till huset! Fanns en del att göra du, själv tycker jag att mina 3 rum och kök är mycket jobb. Du har 182 kvm och massa massa rum, jisses... Haha tur att alla inte är lika lata som jag, säker på att de kommer bli super fint! Kul att följa projekt hus i bloggen!

2010-08-02 @ 20:14:15
URL: http://narjagvill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0