Kulturell

 

I onsdags på premiären av Harry Potter and the deathly hallows: part 2, åkte jag, Micke, Carro och Micke ner till bion, för att se den allra sista delen av Harry Potter berättelsen.

Filmen var riktigt bra, och jag blev inte besviken! Spännande rakt igenom!

Lite sorgligt bara att det är den absolut sista, har ju följt Harry Potter sedan jag var ca 12 år.

 

Dock blev jag inte så vidare imponerad av 3D bio. Vissa effekter var riktigt mäktiga, men när det var "vanliga" scener tyckte jag att det blev suddigt och att inte bilden riktigt hängde ihop. Men i alla fall häftigt att gått på. Skulle dock vilja se filmen igen, på vanligt vis.

 

 

I fredags bjöds det på teater i dalen vid Rävåskullen. Det var Shakespears En midsommarnattsdröm

som sattes upp av lokala profs och amatörer. Det var det bästa jag sett på länge! Så himla bra! Jag satt antagligen med ett stort flin på läpparna genom alla 3 timmar, eller asgarvandes. Mycket bra uppsatt av hela enseblen.
Hade även tur med vädret. Föreställningen hölls utomhus, och det regnade hela dagen, ända fram tills kvällen då det sken upp! Tur värre!
En föreställning att minnas länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0