ITIL kurs

Den här veckan går jag en kurs på jobbet, måndag till onsdag. ITIL Fundamentals.
Kan inte komma på hur jag ska beskriva vad det är, så tar en text från Wikipedia:

The Information Technology Infrastructure Library (ITIL), is a set of good practices for IT service management (ITSM) that focuses on aligning IT services with the needs of business.



Kursen avslutas med en certifiering... och det verkar väldigt svårt! Massa olika begrepp att hålla isär. Bara hoppas man har tur på provet.
Annars verkar det väldigt intressant! Och skulle vilja lära mig massa om det, men känns lite korvstoppning att få in allt i huvudet på 3 dagar... Tur att jag inte får sparken om jag failar :)




Annars då? Jo i lördags åkte jag och Micke en säng till Stockholm och köpte en bil!
Den är så fiiin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0